文章摘要
康永香,范怀玉.《医学影像物理学》课堂教学策略探讨[J].济宁医学院学报,2011,(2):145-147
《医学影像物理学》课堂教学策略探讨
Teaching strategies research of medical imaging physics
投稿时间:2011-02-25  
DOI:10.3969/j.issn.1000-9760.2011.02.026
中文关键词: 医学影像物理学|教学|策略
英文关键词: medical imaging physics|teaching|strategies
基金项目:
作者单位
康永香 济宁医学院信息工程学院, 山东日照 276826 
范怀玉 济宁医学院信息工程学院, 山东日照 276826 
摘要点击次数: 4868
全文下载次数: 971
中文摘要:
      目的 根据《医学影像物理学》课程特点,寻找适当的教学策略,并在教学中不断实践。方法 通过分析《医学影像物理学》本身的知识结构和专业特点,结合教学中面临的具体问题,提出自己的教学策略,包括:掌握平衡化教学,理论联系实际等教学策略。结果 学生学习积极性和主动性有所增强,教师更容易完成教学任务。结论 教学实践表明,本文所介绍的课程教学策略,切实可行,效果明显,具有一定的借鉴意义。
英文摘要:
      Objective To explore appropriate teaching strategies according to the Medical Imaging Physics characteristics and continue to practice in teaching.Methods By analyzing the knowledge structure and professional characteristics of Medical Imaging Physics, combined with the specific problems faced in teaching process we bring forward our own teaching strategies.Teaching strategies include: mastering the balance of teaching, contacting theory with practices, etc.Results Student's enthusiasm and motivation to learn have increased, teachers are more easier to complete the teaching tasks.Conclusion Teaching practices show that the teaching strategies used in curriculum are practical and effective which has signifance.
查看全文   查看/发表评论  下载PDF阅读器

分享按钮

漂浮通知

  X

近期,网上出现以《济宁医学院学报》杂志社的名义制造的虚假网站,诱骗作者在线投稿,骗取作者版面费或收取中介费,造成恶劣影响。在此提醒广大作者,审慎辨别,谨防上当。 投稿警示:我刊对所有来稿均不收取审稿费。 投稿方式:登录济宁医学院官方网站,在左下方点击“济宁医学院学报”进入《济宁医学院学报》网页,点击作者登录,注册新用户,然后在线投稿。